Juridische blogs

WEL     juridische content op je website
GEEN   verlies van declarabele uren

De taak uitbesteden

Het schrijven van juridische artikelen is een tijdrovende en lastige klus. Met name omdat het ook voor niet-juristen begrijpelijke teksten moeten zijn. Daarnaast is het gewoon vervelend om uren, waarin je ook gewoon geld kunt verdienen, te moeten besteden aan het uitleggen van zaken die de meeste lezers een week later alweer vergeten zijn.

De oplossing daarvoor is simpel: je besteedt het zooitje uit, zodat je gewoon door kunt werken.

Redenen voor online zichtbaarheid 

Waarom zou je eigenlijk bloggen? Even terug naar de basis dan. Waarom kiezen je klanten voor jou? Waarop baseren ze die keuze? Natuurlijk omdat je de beste bent. Maar dat kunnen ze niet weten. Wat ze wel weten is wat ze bij je voelen. Nieuwe klanten zijn vooral op zoek naar een positief gevoel bij jou. Bezoekers op je website of lezers van je artikelen zoeken kwaliteit én die ‘klik’.

Bedenk daarbij dat jouw klanten genoeg anderen hebben om uit te kiezen, want Nederland:

  • Telt zo’n 5300 advocatenkantoren; en
  • ruim 17.000 advocaten (waarvan zo’n 54% éénpitter is).

Laat jezelf dus zien en geef klanten een reden om voor jou te kiezen.

Wat levert het op?

Het plaatsen van artikelen met antwoorden op specifieke zoekvragen kan helpen meer verkeer naar je website te genereren, draagt bij aan je zichtbaarheid en aan dat bijzondere gevoel dat mensen bij je krijgen. Hou de drempel tussen jou en je klant laag. .

Waar kom ik in beeld?

Ik ben de alfa en de omeg…. Of ja, ik ben in ieder geval iemand die:

  • Een meestertitel en lichtgevend toetsenbord heeft;
  • Die recht niet leuker kan maken, maar wel begrijpelijker;
  • Humor kan toevoegen om lezers bij de les te houden door de troosteloze juridische kost; en
  • Een juridische casus kan uitleggen in normaal Nederlands

Hoe het werkt.

Dit soort opdrachten schrijf ik als ghost writer. Dat betekent dat mijn teksten onder jouw naam worden gepubliceerd. Als specialist in je vakgebied weet jij namelijk het beste welke behoeftes en vragen spelen in de markt en wil je graag een band creëren tussen jou en je potentiële klant. Daarom schrijf of herschrijf ik blogs over onderwerpen die voor jou op dat moment relevant zijn. Wetswijzigingen, uitspraken, succesverhalen of veelvoorkomende juridisch vragen zijn een prima vertrekpunt voor een artikel. Dat kan over elk rechtsgebied gaan.

Aangezien ik helaas niet de alwetende verteller ben die ik zou willen zijn, ontvang ik doorgaans instructies met de punten die moeten terugkomen in de tekst. Waarom wil je juist over dit onderwerp iets laten schrijven? Wat is jouw specifieke kennis hierover? Vaak krijg ik ook relevante achtergrondartikelen uit vakbladen mee.

Ten slotte is het mijn taak van dat alles een tekst te schrijven die ik zelf ook nog begrijp en waarmee jouw lezers op een prettige manier worden geholpen.

De kosten:

Bij het schrijven of herschrijven van juridisch artikelen (700-900 woorden) hanteer ik een uurtarief van € 65,- (ex btw). Gemiddeld ligt de uiteindelijke prijs rond de € 300,- per artikel.

Wil je niet alleen via artikelen je doelgroep bereiken, maar ook via video-content, kijk dan ook eens op deze pagina