Waarom een bedrijfsfilm?

Klanten willen een goed gevoel krijgen bij jouw bedrijf. Dat kan via een bedrijfsfilm. Op die manier kun je jezelf letterlijk laten zien en dat betaalt zich uit (of juist niet).

Het maken van een bedrijfsfilm is een prima manier om jezelf aan anderen te presenteren. En zoals bij elke vorm van presenteren geldt: mensen vinden daar dan iets van. En dus kun je rekenen op positieve of negatieve reacties. Waarschijnlijk allebei.

Sommige videos maken zoveel indruk op mensen dat ze graag delen wat ze hebben gezien. Daarmee dragen ze bij aan de maketing van een bedrijf. Andere films dwingen de kijkers ertoe na afloop hun hoofd tegen de muur te bonken uit frustratie dat ze die teleurstellende minuten nooit meer terugkrijgen. Waar kies jij voor?

Laat zien wie je bent, als professional én als mens. Durf de kijker te verrassen. Creëer emotie. Heb lef, want in de verrassing kun je je onderscheiden. Combineer de kracht van je bedrijf met relativerende en situaties en gevoelens waarin iedereen zich kan herkennen.

“We are all here on earth to help others; what on earth the others are here for I don't know.”

W. H. Auden

De stappen naar een bedrijfsfilm:

Of het nu gaat om een bedrijfsfilm, promotiefilm, productfilm, instructiefilm of moodfilm, de weg naar het eindresultaat is hetzelfde.

Orienterend gesprek

Alles begint met een gesprek waarin we de mogelijkheden en jouw wensen bespreken. Heb je geen wensen, dan bedenken we die gewoon.

Script-it

Nadat we elkaar op creatief en zakelijk vlak hebben gevonden, kunnen we het idee uitwerken. Het is de tijd van de storyboards, de draaiboeken, voice-over teksten, de ingevingen voor het slapen gaan, etc.

Regelwerk

Na het uitwisselen van schouderklopjes over het script, worden locaties bezocht en vastgelegd, (stem)acteurs en attributen geregeld en alle andere voorbereidingen getroffen.

Filmdag(en)

Samen (regisseur, cameraman, visagie, acteurs, personeel) heel de dag in de weer om de cameraman van de straat te houden.

Editten

Tijd voor het echte werk. Een dag filmen betekent vaak twee dagen monteren. Van het terugbrengen van uren beeldmateriaal naar een paar minuten, tot het uitzoeken en toevoegen van de muziek en effecten.

Eindresultaat

Klaar is Kees!

Lach, bid, huil & bewonder

Maak je bedrijfsfilm leuk om naar te kijken. Maak de kijker nieuwsgierig, voeg humor of spanning toe. Maar gebruik deze kans om de kijker te raken en sympathie voor je te krijgen. Een goede bedrijfsfilm is meer dan een aaneenschakeling van mooie beelden!

Iedereen doet mee

Je wilt graag dat een klant een goed en herkenbaar beeld krijgt van je bedrijf. Pak de sfeer van het bedrijf dus door je eigen mensen een rol te geven en daarmee een film te maken waar je klanten én je werknemers enthousiast van worden.

Een Kick-Ass camera(man)

Samen met de beste cameraman van Nederland (in ieder geval één met de dikste camera) bedenk en schrijf ik scripts voor bedrijfs- en promotiefilms.